piątek, 22 kwietnia 2011

Pozyskiwanie soku z brzozy

Na początku wiosny brzozy są obfite w pyszny sok. Dostępny jest on do czasu puszczenia pierwszych pąków, więc bardzo krótko. W ubiegłym roku przegapiłem moment puszczania soku przez brzozy, więc w tym często sprawdzałem czy już pora na zbiory.
Dzisiaj poszedłem do lasu, wybrałem ładną młodą brzozę.






Nożem delikatnie wywierciłem otwór, w który weszła rurka.

Następnie kawałkiem kory przywiązałem do pnia małą butelkę, do której będzie spływał sok.

Kiedy wróciłem w to miejsce (minęło jakieś 1.5godziny) w butelce uzbierała się już spora ilość soku.


Skosztowałem trochę soku i wróciłem do domu. Wieczorem poszedłem sprawdzić ile się nazbierało i okazało się że butelka jest prawie pełna. 
Polecam bardzo sok z brzozy ponieważ jest bogaty w liczne sole mineralne, potas, magnez, fosfor, wapń, żelazo i witaminy z grupy B.



1 komentarz:

  1. Świetna rzecz :D Cała butelka w ciągu dnia to naprawdę dobry wynik :D Spróbuję :P

    OdpowiedzUsuń